foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Resultaten van [klanten]onderzoek dienstverlening Meierijstad

LogoTVSchijndelnieuwMeierijstad i.o. – Vandaag maakt de gemeente Meieijstad in oprichting de resultaten bekend van het onderzoek wat zij gehouden heeft over de wensen op het gebied van toekomstige dienstverlening. De gemeenten Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel hebben in mei 2015 inwoners, instellingen en bedrijven gevraagd om mee te denken hierover door het invullen van een enquête. TVSchijndel heeft een paar letterlijke passages ["…"] uit het onderzoek hieronder opgenomen. In hoeverre elk dorp zijn eigen aanspreek- en servicepunt blijft behouden wordt niet specifiek geduid in dit concept. Ook de plaatsbepaling van het gemeentehuis blijft nog een tijdje in het ongewisse.

Kwalitatief hoge dienstverlening
Deze representatieve enquête was uitgezet door onderzoeksbureau I&O die in totaal door 1.049 burgers en 316 bedrijven/instellingen is ingevuld. Alle geënquêteerden hebben aangegeven dat zij waarde hechten aan een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening met een persoonlijke benadering, waarbij de gemeentemedewerkers klantvriendelijk zijn en luisteren om te begrijpen. Verder blijkt uit het onderzoek dat de klanten van Meierijstad de vrijheid willen hebben om te kunnen kiezen via welke weg zij het contact met de gemeente zoeken. 


Digitalisering

Wat betreft de groeiende digitalisering geeft een zeer grote meerderheid van de respondenten aan dat de gemeente Meierijstad meer moet inzetten op digitale dienstverlening. Het onderzoek laat zien dat onze klanten de voorkeur geven aan dienstverlening op meerdere bestaande locaties in Meierijstad. Wat betreft het leveren van maatwerk, oordelen de respondenten positief over dienstverlening op afspraak thuis.

Wat gebeurt er met de resultaten?
De resultaten van de deze enquête zijn verwerkt in het dienstverleningsconcept. Op basis hiervan zal de dienstverlening van Meierijstad steeds verder vorm en inhoud krijgen.
Het dienstverleningsconcept en het rapport van het onderzoek dienstverlening zijn terug te vinden op www.Meierijstad.nl [zie hieronder]

Fusie
De gemeenteraden van Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel hebben besloten om per 1 januari 2017 samen te gaan in de nieuwe gemeente Meierijstad.
Ondertussen wordt ambtelijk hard gewerkt aan het aaneen smeden van de drie organisaties. Een visie op de dienstverlening van de nieuwe gemeente Meierijstad maakt daar deel van uit.

Dienstverleningsconcept Meierijstad

Per hoofdstuk
"In hoofdstuk 1 beschrijven wij ons vertrekpunt. Hoofdstuk 2 verwoordt onze visie op dienstverlening. De ambities voor de dienstverlening van gemeente Meierijstad komen aan bod in hoofdstuk 3. Het dienstverleningsconcept zegt ook wat over de manier waarop Meierijstad invulling geeft aan haar rol van verbinder en netwerker om samen met anderen de uitdagingen in de samenleving op te pakken. Dit komt aan de orde in hoofdstuk 4. Tot slot schetsen wij in hoofdstuk 5 het beeld waar wij naar toe willen werken."

Versterken van ieder dorp en kern zijn eigen identiteit en traditie
"Meierijstad vormt een boeiende mengeling van dertien lokale gemeenschappen, verdeeld over drie hoofdkernen met daaromheen tien kerkdorpen. Deze kernen en dorpen hebben elk hun eigen kwaliteit en identiteit. Gemeente Meierijstad vindt het belangrijk om het karakter van ieder dorp en elke kern, met zijn identiteit en tradities, te koesteren en te versterken. Dat vraagt om een flexibele vorm van dienstverlening waarbij gelijkwaardigheid het uitgangspunt is en er per kern accentverschillen kunnen zijn. Maar voor alle gemeenschappen geldt: herkenbare bestuurders en medewerkers die dichtbij de inwoners staan. De aanspreekpunten voor onze inwoners, bedrijven en instellingen hebben een herkenbare plaats in de organisatie."

Één centraal dienstverleningscentrum
"We gaan ervan uit dat we starten met één centraal dienstverleningscentrum in combinatie met maatwerk. We zorgen ook voor servicepunten met een nader te bepalen vorm van dienstverlening, waarbij de focus ligt op de meest gevraagde producten en diensten. Hierbij hanteren we als uitgangspunt dat er in elke voormalige gemeente van Meierijstad dienstverlening plaatsvindt. Hoe we deze dienstverlening invullen, zal worden geconcretiseerd aan de hand van de uitkomsten van het klantonderzoek. Gaandeweg zal blijken wanneer we de keuzes die we nu maken moeten bijstellen."

Ambitie
"Meierijstad blinkt uit in een persoonlijke benadering. Contact met gemeente Meierijstad staat garant voor een gemoedelijk en gastvrij onthaal. Wij bieden oprechte aandacht en zijn in staat om onze klanten te verrassen met nét dat beetje extra. Bij gastvrijheid kijken we door de bril van een ander. We luisteren niet om te reageren, maar om te begrijpen, op de manier waarop onze klant dat wil."

Zo veel mogelijk digitaal, zo nodig ondersteuning op maat
"In Meierijstad regelen klanten hun zaken zoveel mogelijk digitaal. Zij kunnen deze goed en betrouwbaar regelen via één overheidspoort. Eén digitaal platform waar de klanten de standaard dienstverlening eenvoudig zelf regelen, beheren en bepalen wie deze gegevens mag gebruiken. Dit betekent dat Meierijstad doelgericht gebruik maakt van het landelijke systeem van basisregistraties. Hierdoor hoeven we informatie maar één keer op te vragen om waar nodig vaker te gebruiken. Digitaal is dus het voorkeurskanaal voor zaken doen met Meierijstad. Voor mensen die dat niet kunnen, bieden we als overheid een vangnet. Dit houdt in dat we op afspraak de mogelijkheid blijven bieden om persoonlijk zaken te doen met de gemeente. Daar waar nodig bieden onze medewerkers ondersteuning op maat, bijvoorbeeld via huis- en bedrijfsbezoek."

Dienstverleningsconcept
Het rapport van het onderzoek dienstverlening is in zijn geheel te lezen op de website van Meierijstad.

Foto Keetels

Klik > website

Klik > Website

Lacros

Klik > website

Klik > Website

IT-OK

Klik > website

Klik > Website

De Beddenwinkel

Klik > website

Klik > Website

InSchijndel

Klik > website

Klik > Website

De Nachtegaal

Klik > website

Klik > Website

Vakmeester Guus

Klik > website

Klik > Website

Dennis van der Ven

Klik > website

Klik > Website

ANGRO

Klik > website

Klik > Website

De Verfzaak

Klik > website

Klik > Website

PLUS

Klik > website

Klik > Website

TVSchijndel adverteren

Klik > website

Klik > Website

20 FIT

Klik > website

Klik > Website

The Social Club

Klik > website

Klik > Website

Scootmobielen Veghel

Klik > website

Klik > Website

De Hoevenbraak

Klik > website

Klik > Website

TVE

Klik > website

Klik > Website

Copyright 2025  TVSchijndel, Je ziet ons echt overal

//