Reclameborden mogen niet op straat in Schijndel - Ondernemers willen af van huidige koopavond
Gepubliceerd: vrijdag 19 februari 2016 18:45
Schijndel - De uitstallingsregels in het centrum van Schijndel zijn aangepast. ''Vanaf 1 februari 2016 is er een strikt beleid voor het plaatsen van reclameborden, kledingrekken en andere uitstallingen die buiten worden neergezet'', meldt het City Management. ''Dit om ervoor te zorgen dat het centrum er verzorgd uitziet en voetgangers en minder valide de ruimte hebben. Alle uitstallingen en borden, mogen alleen binnen een meter van de gevel geplaatst worden. Eventuele uitstallingen moeten dus strak tegen de gevel geplaatst worden. ''Blijf daarnaast kritisch over wat je buiten zet'', roept het City Management op. ''Denk goed na of het toegevoegde waarde heeft en of het versterkend werkt voor de onderneming en het straatbeeld.'' Daarnaast is er onzekerheid over het voortbestaan van de koopavond op vrijdag.
Koopavond Het City Management heeft onderzoek gedaan naar de koopavond op vrijdag. Hieruit blijkt dat de noodzaak bij de consument zeer beperkt is. Ook blijkt dat slechts 17% van de consumenten iedere week naar de koopavond gaat. En als men dan gaat is 'food' de belangrijkste oorzaak, niet 'non-food'. 56% van de ondernemers wil af van de koopavond in de huidige vorm. Zo heeft 72% van de ondernemers een matige tot slechte omzet op deze avond.