Steeds meer consumenten gaan voor duurzaam - voedselcampagne Qualify van Switch slaat aan
Gepubliceerd: dinsdag 05 november 2013 11:33
Tilburg / Schijndel - Na het succes van vorig jaar heeft Switch wederom tal van ludieke consumentenacties georganiseerd in zes Brabantse steden [Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven]. In Schijndel en Eindhoven waren de wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om de campagne Qualify te steunen. De laatste campagnedagen in Eindhoven vielen samen met de afsluiting van de Fairtrade Week. Op 26 oktober was de Fairtrade week begonnen in Schijndel waarbij de eerlijkewinkelroute overhandigd werd aan wethouder Eijkemans in de Plus in aanwezigheid van Qualify. Consumenten reageerden enthousiast omdat zij goed geïnformeerd werden over de aankoop van verantwoorde producten in hun supermarkt en daarbij ook nog eens beloond werden met een gratis product. In totaal zijn met de consumentenacties 2.400 consumenten bereikt en 1.150 producten uitgedeeld.
Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Het is tijd voor herbezinning en innovatie. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 organiseerde Switch acties bij supermarkten. Het doel was daarbij consumenten te bewegen tot bewust consumptiegedrag, in het bijzonder het kopen van streek- en seizoenproducten met een keurmerk.
Campagne Qualify Met de campagne Qualify streeft Switch naar verantwoord consumeren, meer biologisch en fairtrade. Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 waren – voor het tweede jaar – bijzondere acties georganiseerd bij supermarkten, met als doel consumenten te bewegen tot bewust koopgedrag, in het bijzonder de aanschaf van producten met een fairtrade of biologisch keurmerk.
4 weken Gedurende vier weken is actie gevoerd, in zes verschillende steden in Brabant. Dit jaar dook het campagneteam op bij supermarkten in Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven.